"El treball personal a casa"
![](https://lh3.googleusercontent.com/E3Fifz6Tr940diFCsubrcvO8b-E0NwC7hOGOnlSEjV0KXW3E9a3xggXbcIdfUABaQ6fwxTMDwBdQh0jGuR2Hq3Nrz_oBupmadW9XvIQIr-TsXnRaXT_64ZodHvlvaSwB88z-icZgotsndSgthdn4xVv52pFS_fjmA03nRe2FVFu9WXiBKkffCeosWDe9zm84q0tbNYo2bw7dY1th9bUhM8JEWDi-ypEP5GXxMHyoVGZwR6rfZez34MOm97vaIE_6dFzVIUFdS37Hu184UbFO3D2bdvDYD2pbCkYLW50oayHCQ0AXjib-r7vkXmr5rIL307qHYlxZeQSC88Ou5NvZW_wmf9GoTdezX6248XuinfT0ty_gZtHWOnbLQeoCrlMS6ug1wJshg16tCvvWE4ZXubcgAMJpzYBagX4rZJZc06XsT5UbvLnQB4orp75enZGnm5cq7DQqGnkb7vPfRQqW73pLZv5gQHMlll-ExeoGHy6FoFngKtMgT3zXiWSfJlYd8MinteqMVIWIGNqWSLKIEIaZG8gbnRVtqeM9GzTvMKNh76T2YWogqtCItqgTBMqVvTFfU9qr_pLx5-su8POOxLu3Zr_OnlRDKIfvseo=w247-h204-no)
DEFINICIÓ
Definim els deures com les tasques donades pels ensenyants als alumnes, que s'han de realitzar fora de l'horari lectiu i que tenen com a finalitat:
- aprofundir i consolidar els aprenentatges realitzats a classe.
- preparar els alumnes per a les activitats pedagògiques que faran posteriorment.
- fomentar el desenvolupament de la competència transversal que fa rerefència a aprendre a gestionar el propi aprenentatge fent ús de les estratègies i eines necessàries.
- establir un marc de col·laboració i participació amb les famílies.
OBJECTIUS AL NOSTRE CENTRE
- Potenciar l'adquisició d'hàbits de treball:
- Aprendre a organitzar i planificar el temps de dedicació al lleure i a les tasques encomanades des de l'escola.
- Responsabilitzar-se de les tasques i/o activitats encomanades des de l'escola.
- Potenciar l'adquisició d'hàbits d'estudi:
- Utilitzar les tècniques d'estudi: memorització mecànica i comprensiva.
- Exercitar aspectes procedimentals.
- Potenciar les habilitats en recerca d'informacíó, compartint només amb la família si s'escau.
- Potenciar l'actitud responsable davant les tasques encomanades des de l'escola.
TIPOLOGIA DE DEURES A MATERNAL
![](https://lh3.googleusercontent.com/Hd7nhhOTyuMe6TbPFU3k6zWkMVTZT30yvifsc8y0nklwkEP71rTK2bRicjbv34C7qrZuybq8xxqo9RZfZASorrnqW1vL5PkQ6DThd7tbkItT3IwqBY1PAxkxwoZIYQZT8uNq-0P4kOOw88cDZARO9k6opOORitBkrGYXv4n-fOyl-XDkWKPHCD9ZfOjl4eQfXZIqqHeNAjgXd_PwDlLrnp-WvKSiOBy2-ihkUiG9e2nclkGLPYCxv2xIVoKBZMlkWzveyoPPchZE94QgS6TISfviCm8_2xrP0U5_r1HX_ISoHZF899oMI7t5stxbedjyIVMnQmKG4jgTcoJwN7t65vdnxO84SGUWFAOSDWhJPMTXYSFKD-Q1JS_qebQpWMAGEQK9s4uj3qew43cKDEvLt-ahqEVISxjzX32l1dr2wtOPnVaugSHFGxzvI9JKIV3GRpf97xTXOrPCICeziFwxmUvhpFXcM_-xug5MKAEsdmYAhhDYlqWEjNNnNov3ubbk0RT7V5b5pE04VAFhCT1lk4xPKtAo1wVi8wHPXIU_tOJ4dErI7Y3Qw-B4LPKb4ryJRKlUYS1Les0aCmE52ib1Pu6j5fBJ_DInvmFKIAQ=w1334-h720-no)
TIPOLOGIA DE DEURES A PRIMERA ENSENYANÇA
![](https://lh3.googleusercontent.com/crODaZVXpAwOFHwOB-Ysm8SZgq59SEtQzIZC2Q9UWH56RFaXmLosFJhbkWm8an1b3SPDVNB7caBL4_hBbI776BJQKEQUWxOr9ei46DoGlY_2kwfrY7Ez1164ODaUE_FZAYwz0tObpvF8tELYr7CN5blSlKuDnjRvx01Edfpqur5wrGzVQx0nViN07To0ThtkJFqPSbyOIgkGzEMIAvofgq_Qybowasz6lcmpIhjnj8Y_rNcEPTR289dcyTvofN_ViuxDhBtVNJZxyjXTPIDNzh0hl1Y1Uo2rXec7Hd07MypnNHIXrgeiEYnQt9aOEkDybGo47WZhTrqqd5AATwvDdgjhML-86zzrbNKD62NJ_dx61_enJRLOG3g-Io_uIMi5d64T53lLLy2Epv6ROBxeoKMGAPnVb-5crpHxgGvpk6o3jTQ_gtW2lbILxCtFaRQpZ4FGvih2Q0PS5a2AGr1LoBFgiwVgqOdBTNmN_P2ulP3VBlR4vN1NfQUTCxy4dvvepFYylCsXZfrE9WHQ4fxzM48h0QYMkLhE9C1fPwpEr6NvYkKMwjWF9DxyakO829lufGD2sk3hRc3bYreuzo-4JiQEHb9aYR6yuWnxhqU=w1054-h318-no)
QUANTITAT DE DEURES
![](https://lh3.googleusercontent.com/UsJK8WPfDdrggeVaCgcKUshVCOH7DR5tAvm1x_w15FDygB3I_mAUekhHBC8pGidTnazBzgXSRrOOu9QitPIbFbbGsAoRX_SkXFKZRhR_YAC6PhorseZTjXvOZhCxFOQVgGxNEMKWN6ojsCQSpHTA8crxx1WZlJRMY2yUv2V4amLtc1huNgzqglM0QSxGoHiU04yHZoX3vBTzEEJ78dO54IMlLbCmdggFo2JKCnGLC91PgxIcJmMwuJ1H4-yyfX9mJEqLdDd2x5mdqkSm3gmwbdDC6tm5uj6vOzb_XlRwZFlrCD2BjQK7ky6xQC3IMrEm8UF2oqahIxwcI05e0cqQhQlg7xtAtV2ULa0QT34YADZeTD6YOET5FkTqXFu33eZdX0EQ_4Us2SsRGkpoBSbQ_HwJYlwZk8tbgW-F_fkAqQGx7r6NOsY72Twbjhgzp0lrPsu-05JudVV8m7O3jHTwPKYm8pAtclfcXvrwz2Ql6nqO-gnzMRYLUUHOs_DUvPAj6yvcBsLu2X52Aa6zp9xCqP7ItvY-WUKTbcHNH9bR0S3R95a7H5AmokzhptTpQVh34SlX1z2OlkIpoglOmQrIgMFe-21xuNzuPAsKr0Y=w1600-h681-no)
TERMINI
MÍNIM 5 DIES per fer els deures! Per tal que l'alumne pugui planificar-se en funció de l'organització familiar i personal.
RESPONSABILITATS
Els deures concerneixen tota la comunitat educativa i, per tant, les famílies hi tenen un paper molt important.
![](https://lh3.googleusercontent.com/yAJlONS0hCtrLLORoiRPDUSPJd8UM3ub-IA9KiaWEhC2QuinxdHILVYkrswRHd5wjciIgsOjB_nYQf8sZUMdFcGpGkr0OGZPG3vFx64bfyqPGCzJ5ztCZmbshdC7Xj7MCXqugd77aawUbvpEVoFiQKDG99CAPMSS6uj-NxQ4AlmDSMiRQELSeL24GSrxwJFnB9YLFJNv6EgpybWdSL4CvpPPXnAvTf2-Kyplnvxa6BJ_5w-T_KnxdGEtMYupiCFg0Ap6rXfzFzLAzmdZ7XRa7F7Z4F2zMntZP62tt1vgJLsNH_C-Q5gAiepYLQE81DRC_AOQCJft6Vqm3SsH0gHmG5fMtYT3azMCyyesasfh5LPS-5DcTQJuzMW9Dt5NirarBVqWWwz4EYRu3U-UjbnBNw5eIzCbaghSVqoXkmxQFtp6hdUoi0r8o-YwKquAsVNnzLADGn1pf7-lpih6wUPmKbKHB3VsSPE-B7sbbcBSbo7VM7d6ixTwv9WhDIV6No3gjywRQtoaxyR_p0PJmV4kL2QBsGY_HnPpcPB_AxY4VyUiYml5cWt2jfrFtto3v_zrzN1A_qnkIEphSQNa7kdN0Em4_E0QqyBc7Efj-3U=w329-h234-no)
Pel que fa als alumnes:
- Anotar els deures a la llibreta viatgera/agenda.
- Revisar-los a l'aula, amb l'ajut dels docents, amb la intenció de preveure si l'activitat li plantejarà dubtes.
- Planificar la distribució del temps per tal d'aconseguir portar els deures realitzats en la data prevista.
- Demanar ajut a mestres o pares durant el període de realització sols si se'l planteja algun dubte.
- Retornar els deures a l'escola en la data prevista i lliurar-los als mestres.
Pel que fa a les famílies:
- Ajudar el nen a reflexionar sobre la quantitat d'activitats extraescolars i, en funció d'aquestes activitats, ajudar-lo a organitzar-se la setmana.
- Trobar l'espai i l'organització a casa en què el nen es trobi segur, en confiança i tranquil. L'espai ha de tenir bona il·luminació i mancat del màxim d'estímuls possibles (TV...).
- Ajudar el nen a pensar en cas de dubtes ja que els deures són unes tasques a realitzar pels nens.