"El treball personal a casa"
DEFINICIÓ
Definim els deures com les tasques donades pels ensenyants als alumnes, que s'han de realitzar fora de l'horari lectiu i que tenen com a finalitat:
- aprofundir i consolidar els aprenentatges realitzats a classe.
- preparar els alumnes per a les activitats pedagògiques que faran posteriorment.
- fomentar el desenvolupament de la competència transversal que fa rerefència a aprendre a gestionar el propi aprenentatge fent ús de les estratègies i eines necessàries.
- establir un marc de col·laboració i participació amb les famílies.
OBJECTIUS AL NOSTRE CENTRE
- Potenciar l'adquisició d'hàbits de treball:
- Aprendre a organitzar i planificar el temps de dedicació al lleure i a les tasques encomanades des de l'escola.
- Responsabilitzar-se de les tasques i/o activitats encomanades des de l'escola.
- Potenciar l'adquisició d'hàbits d'estudi:
- Utilitzar les tècniques d'estudi: memorització mecànica i comprensiva.
- Exercitar aspectes procedimentals.
- Potenciar les habilitats en recerca d'informacíó, compartint només amb la família si s'escau.
- Potenciar l'actitud responsable davant les tasques encomanades des de l'escola.
TIPOLOGIA DE DEURES A MATERNAL
TIPOLOGIA DE DEURES A PRIMERA ENSENYANÇA
QUANTITAT DE DEURES
TERMINI
MÍNIM 5 DIES per fer els deures! Per tal que l'alumne pugui planificar-se en funció de l'organització familiar i personal.
RESPONSABILITATS
Els deures concerneixen tota la comunitat educativa i, per tant, les famílies hi tenen un paper molt important.
Pel que fa als alumnes:
- Anotar els deures a la llibreta viatgera/agenda.
- Revisar-los a l'aula, amb l'ajut dels docents, amb la intenció de preveure si l'activitat li plantejarà dubtes.
- Planificar la distribució del temps per tal d'aconseguir portar els deures realitzats en la data prevista.
- Demanar ajut a mestres o pares durant el període de realització sols si se'l planteja algun dubte.
- Retornar els deures a l'escola en la data prevista i lliurar-los als mestres.
Pel que fa a les famílies:
- Ajudar el nen a reflexionar sobre la quantitat d'activitats extraescolars i, en funció d'aquestes activitats, ajudar-lo a organitzar-se la setmana.
- Trobar l'espai i l'organització a casa en què el nen es trobi segur, en confiança i tranquil. L'espai ha de tenir bona il·luminació i mancat del màxim d'estímuls possibles (TV...).
- Ajudar el nen a pensar en cas de dubtes ja que els deures són unes tasques a realitzar pels nens.