Català / Español / Français / English  ·  TEL. +376837001 · EMAIL adord@educand.ad

Metodologia

Els Ambients de Descoberta a Primer Cicle


Un Viatge Apassionant d'Aprenentatge

 

A l'escola, volem que els nens i les nenes gaudeixin aprenent, investigant i descobrint el món que els i les envolta. Per això, dins del nostre projecte metodològic, hem creat els Ambients de Descoberta, una proposta d'aprenentatge innovadora i dinàmica pensada per als més petits i per a les més petites a Primer Cicle.     

Què són els ambients de descoberta?

Els ambients de descoberta són espais d'aprenentatge on els infants poden explorar i aprendre de manera activa, desenvolupant habilitats i competències a través de la seva pròpia experiència. Aquests espais són una continuïtat dels Ambients de Maternal i estan dissenyats per a treballar aspectes clau del desenvolupament, com l'autonomia, la creativitat i el pensament crític.

 

 

Objectius i Beneficis per als nostres infants:

  • Competències transversals: Els nens i les nenes aprenen a través de l'experiència, amb l'objectiu de desenvolupar habilitats fonamentals per al seu futur com la comunicació, la presa de decisions, i l'organització.
  • Autonomia i decisió: En aquests espais, els infants tenen la llibertat de prendre decisions i gestionar les seves pròpies tasques, aprenent a organitzar-se i a reflexionar sobre les seves accions.
  • Interacció i aprenentatge compartit: Els infants treballen conjuntament amb els seus companys i amb les seves companyes, aprenent a comunicar-se i resoldre problemes junts.
  • Aprenentatge actiu: Els ambients estan pensats perquè els infants descobreixin per si mateixos, formulant preguntes i posant a prova les seves idees i hipòtesis.

 

Com funcionen els ambients de descoberta?

  • Els ambients estan organitzats per cicle, amb materials i activitats adaptades al grau de maduresa de cada infant. Així, cada nen o nena pot explorar i investigar segons els seus propis interessos i ritmes.
  • Les mestres i els mestres actuen com a guies i acompanyants, observant, plantejant preguntes i adaptant els materials per respondre a les necessitats individuals.
  • Cada ambient té una durada de 6 sessions (una hora per sessió), que es distribueixen al llarg del semestre. Els infants han de completar cada proposta, mantenint el compromís de finalitzar els reptes i tasques plantejades en cada espai.
    

 

Els nostres 5 ambients de descoberta

Els ambients són espais dissenyats per estimular diferents àrees d'aprenentatge. Cada ambient ofereix propostes úniques que afavoreixen la creativitat, l'observació i el raonament científic. Els ambients que els nens i les nenes viuran durant el curs són els següents:

 

 

 

 

Com s'organitzen els ambients?

  • Cada infant té el seu propi pla de treball i passa per tots els ambients una vegada al semestre.
  • Els ambients es mantenen durant els dos semestres del curs, però cada vegada amb propostes noves i diferents per mantenir l'interès i la motivació de l'alumnat.
  • Tot això amb una estructura flexible: 4 sessions d'una hora i mitja per ambient, amb la qual cosa els infants poden aprofundir en cada proposta i assolir els objectius establerts.

Amb els ambients de descoberta, l'escola vol afavorir un aprenentatge que sigui significatiu, divertit i adaptat a les necessitats de cada infant, perquè aprendre sigui una experiència apassionant i plena de descobriments!

Vine a descobrir-ho!

 


Arxius: