Què són els ambients d'aprenentatge?
Els ambients són diferents espais d'aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se... i interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d'aprenentatge.
Els infants disposen d'un temps d'experiència activa, construïda per la persona adulta, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d'un aprenentatge significatiu per part de l'infant, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys i les companyes.
Què volem aconseguir amb els ambients?
Els nostres ambients
Cada ambient es troba en un espai per tal d'optimitzar-lo, poder oferir uns recursos més rics i, així, afavorir els desplaçaments lliures i el sentiment de pertinença a l'aula i també a l'escola.
Quins?
Com funcionen els nostres ambients?