·  TEL. +376837001 · EMAIL adord@educand.ad
 · 

Metodologia

Dels racons als ambients (Maternal A i B)


 

Què són els ambients d'aprenentatge?

Els ambients són diferents espais d'aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se... i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d'aprenentatge.

Els infants disposen d'un temps d'experiència activa, construïda per l'adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d'un aprenentatge significatiu per part de l'alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys.

 

 

Què volem aconseguir amb els ambients?

  • Respectar interessos, inquietuds, motivacions i ritmes de cada infant
  • Promoure l'autonomia i la llibertat de moviment dels infants
  • Fomentar la relació i cooperació entre infants de diferents edats
  • Potenciar la creació de coneixement, tant individual com col·lectiu, a través del joc espontani i lliure
  • Potenciar l'experimentació, l'esperit crític i la iniciativa
  • Aprendre a través del diàleg i la verbalització de les pròpies vivències
  • Desenvolupar els hàbits socials: compartir espais, jocs, joguines, posar-se d'acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc...

 

 

Els nostres ambients

Cada ambient es troba en un espai per tal d'optimitzar-lo i poder oferir uns recursos més rics, i així afavorir els desplaçaments lliures i el sentiment de pertinença a l'aula i també a l'escola.

Quins?

  • La caseta (Ludoteca)
  • Toca-toca (aula de Coets)
  • Llum i foscor (aula de Lleons)
  • S'obre el teló (aula d'Eriçons)
  • Constructors (aula d'Elefants)
  • Exterior (pati de maternal)
  • Artistes (aula de Guineus)
  • Lletres (passadís de maternal)

 

 

Com funcionen els nostres ambients?

  • Tres dies per setmana, al matí, de 9:30 a 10:45 hores
  • De 10:45 a 11:15 hores els infants tornen a la seva aula de referència per esmorzar i poder explicar les vivències
  • Cada infant tria lliurement l'ambient (pot repetir els ambients els cops que vulgui o necessiti)
  • Hi ha un límit màxim d'alumnes per ambient

 


Arxius: